Minung
hin kan nunnakah thil tawn le teh mi tampi kan nei. Cun, kan nunnakah hgilh ih
kan hngilh thei lo mi kan rualpi ṭha, sungkua , nu le pa lole tikcu can
kan nei ṭheu.
Cuvek tikcu can cu kan nunnakih harsat kan tawn laifang a silolen lungawinak
nasatak kan tawnlai can ah a si duh zet. Hrekkhat hrangah cun nupi pasal ih
thisan awk can tla hi hngilh thei lo mi tikcu can a si ih cun hrekkhat hrangah
cun pianthar ni , nupi palsal neih ni, motor thar neih mi, innthar neih mi, vanzam
to hmaisatbik ni, phunhra awn ni, mai
pianni, ramdang thlen hmaisatbik ni tivekin a phunphun kan mah le pumpak
tawnteh mi ihsin kan nei cio. Keikhal in thil tampi ka nunnak ih ka tawntehmi ,
ka hngilh theilo dingmi lak ihsin Pathian kutcak ka tawn mi ka lo hlawm ve
ding. Cui, ka thil tawnmi cun kan Pathian a nung, ziangkim tlunih thuneitu le
uktu a si zia a tarlang ding.
Jeremiah
33: 3 hi zumtupawl hrangah cun Bible
catlang mikhual lo zet a si ka zum. Cui catlang ah cun, “ I ko aw la ka lo sawn ding. Na theih lomi
thil khuaruahhar le mangbangza ka lo sim ding” tin a ti. Kan Bible kan zoh tikah Pathian in a mipawl
parih a phuansuahawknak tampi hmuh ding a um. Pathian ih kutcak khawruah har cu
Israel fate pawl nunnakah tla tampi kan hmu thei. Moses hmangin tipisen a
kangcat ter ih, Josua hmang in Jordan tiva a kan pi. Sun ah Ni in zan ah Thlapi
in cutin Pathian ih khawruahhar mangbangza Israel mipawl in an hmu ṭheu.
Cun, Thuthlung Thar lam kan zoh asilen Jesun’ sangper panga le ngahte pahnih in
minung thawng nga rawl a do. Damnak
duhih a diltu, “ Jesu David fapa I zangfah aw “ ti ih a autu phar pahra pawl
tla damnak an co. Pathian ih thilmak tuahmi le khawruahhar cangvaihnak mi parih
a tuahmi pawl cu sim le hmuh ding tampi kan Bible le Bible leng ah a um. Cun,
cupawl thu kan siar tikah ngai a nuam in, siar khal a nuam zet. Cun, kan nun
khal thazang thar le cahnak mi a pe fawn. Nan, thu pakhat suhawk nuam lo zet
nan thupizet mi cu nangteh ziangtin cui Pathian ih khawruahhar, mangbangza
cangvaihnak cu na rak tep ? ti hi a si.
Aliamcia
mi kum 2003 ṭhal
tlawngpih kha a si ih, cutin Champhai, Mizoram ih ka nu tlawng dingah ṭhal
ah cun ka hawng tlung. Cule, kan tlawng Biblical School of Theology (BST) in
kan neih ṭheu vekin
ṭhal
ah Pathian thuthang ṭha sim
in chin tlang khawte pawl kan fang. Cui, kum khal cu khaw 10 zikzik pal in
Pathian thusimnak kan nei. Ka rualpi pahnih
Salai Za Kap Vung le Salai Lal Nei Sum ( BST ah lecturer tu ah a ṭuan
lai) thawn kan si. Cutin, kan tawpnak
lam kan pan thlang tikah, Sunthla ihsin in rak thlah phah ah Khuangli tiang an ra ve. Vawikhat hman Khuangli lam ka
feh hrih lo tikah cutawk ihsin Simdihai , Seipi, Palte, Laizawl, Thingcang,
Phunte ti ih feh ih Tio ral kai ding ka si. Khuangli ka um lai ah ka nu thih
ngamin a besia ti ka thei ih cutin a ranglam ih hawng tlung lohli dingih
thawmvang thuthang ka thei bet. Cutin, ka rualpi pawl in Khuangli ihsi in
tlunsan hnuah keimahten Simdihai lam pan in ka feh.
Lamzin
ah cun Bag pahnih phurrit nawn thawn ka pai aw. Simdihai ka lan fel ih cutin mi feh dan ka sut
vivo. Cuini kha ngel le cel in nikhua a dur zet. Zin le ka feh dah nak a si lo
tikah ka thin a nuam lo. Pathian hnenah thla ka cam phah rero. Cutin, Seipi ka
thleng. Reilote tidai in ih ka cawlh laiah, ni khua a rawngdur bet ciamco ih Lentlang ngawpi ka
hawn zoh cu a thim ṭei
ṭei,
cui si reilote ah ruah a sur cih. Cun, ka ratnak lam ka zohkir sal a silen ruah
a sur rero ka hei hmu. Caam dingin le ka nu ka seherh fawn , hmel thei ka nei
lo thawn cutin Pathian rinsan in ka pawk suak sal. Hitin thla ka cam, “ Bawipa,
ka nui damlonak na thei, kei le ka fehnak ding cin le ka thei lo. Nangmah in in
hruai aw, ni khaw sia ruah lak, sahrang lak le tihnung lak ihsin in hum aw,
tlaungten ka tumnak hmun Palte in hruai thleng aw” tin thla ka cam. Mak ka ti
zet mi cu ka hawn feh ih reilote ah Seipi khua khal ruah a rawng sur ciamco ka
vawn hmu. Cun, ka fehnak lam khal ka zoh vivo. Ka hmailam Lentlang ngawpi khal
cu ruah a sur rero, cun ka dunglam khal cun ruah a ra sur rero. Nan, ka umnak
ziangtik hmanah thlen ti a nei lo. Ruah
cu tak zet in ka dunglam le ka hmailam ah a sur rero nan, ka tlennak cincin ah
a sur dah lo. Cutin, Lengtlang ngawpi ka hawn tleng cu ka vawikhat thlennak a
si ih, a rul in a thim fawn ka ning a ṭih nawn. Asinan, cutawkah ka hmuhsuah mi
thil a um ih cucu ruahih i man dah lo kha Pathian ih lamhruainak, umpinak
mangbangza a si ti hi a si. Ziangkim
thlun- nikhua le ram tlun khalah Pathian in thu a rak nei ti mi a tak in ka hmu
suak. Cun, Peter tidai parih fehter theitu Pathian in, “ In ko uh la ka lo sawn
ding” ti a timi kha a takin ka nunnak ah
ka tep. Ka thlennak pawl len a rak ciar
depdep thluh fawn ka umnak hmun ruahpi sur lak ihsin in humhimsak ka hawn hmu
cu Pathian hnenah lungawi thu ka sim rero. Cutin, thimzawngah Palte lutin ka
tumnak hmun ka thleng.
Kum
ziangmaw zat a rei zonan, khai ṭum
ih Pathian ih lam in hmuhdan le hruaidan kha ka hngilh thei dah lo. Ka can
liamcia le rawngbawlnak tete ka ruahsal can ah Pathian ih rinumnak a tharin i
mangtersal ringring. Khai ni ah khan Ni
le khua, kan nunnak le ziangkim tlunih thuneitu hi Amah kan Pathian a si ti
fiangsin in ka hmusuak. Vawitampi cu
nitin kan nunnakah kan theihthiam ban lo in harsatnak, mangbangnak, vansannak
le buainak kan tawng, kan mahten runawk theinak le tlansuahnak kan thei lo kan
ti hmanah “ In ko uh la ka lo sawn ding” (Jeremiah 33:3) ti in tiamtupa,
ziangkim tithei Pa Pathian kan rinsan ngam a si ah cun a kutcak kan tep ding.
Kan harsatnak pawl hmuahhmuah hnakin in Runtu le kan Pathian cu a tumsawn, a
cak sawn ti kha hngilh hram hlah! Ziangvek harsatnak sum zing in a lo nen a si
hmanah Amah cu pawk hnget fetfet aw la, a nih khalin ziangtik hmanah a lo thlah
lo ding! Na hngilh thei dah lo ding mi thuanthu nung, Pathian kutcak le umpinak
na siar can ah Bawipa’n a cang ter ding.
Siartu
zaten Pathian in lo thlawsuah hram seh.
No comments:
Post a Comment